به سایت انجمن فیزیوتراپی ایران خوش آمدید...

امروز دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳     | ساعت ۱۸:۴۳
flag
صفحه اصلی  >  اخبار  >  اطلاعیه مهم انجمن در مورد معرفی مراکز فیزیوتراپی
هشدار رییس انجمن فیزیوتراپی در مورد ورزش صبحگاهی هشدار رییس انجمن فیزیوتراپی در مورد ورزش صبحگاهی (تعداد بازدید : 5200)
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران هشدار داد
ورزش‌های صبحگاهی در اکثر موارد صدمه‌زاست
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: ورزش‌های صبحگاهی در بسیاری موارد به علت وارد کردن فشار زیاد صدمه‌زاست.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اسماعیل ابراهیمی رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در نشست خبری سومین سمینار تازه‌های الکتروتراپی، ورزش‌های صبحگاهی صداوسیما را برای افراد نامناسب دانست و گفت: ورزش‌های صبحگاهی در بسیاری موارد به علت وارد کردن فشار زیاد صدمه‌زا است.
وی تصریح کرد: بیشتر صدمات وارد شده به دیسک‌ها در اول صبح روی می‌دهد چرا که بدن بی‌تحرک و خشک بوده و آمادگی تحمل فشار را ندارد.
ابراهیمی یکی دیگر از مشکلات اسکلتی - عضلانی مردم را ناشی از آموزش نامناسب دانست و گفت: بسیاری گروه‌ها و رشته‌‌ها مانند تربیت‌بدنی و کار درمانی در حوزه فیزیوتراپی مداخله می‌کنند در حالی که این اقدامات خاص فیزیوتراپیست‌هاست چرا که برای این کارها آموزش دیده‌‌اند و افراد دیگر به مردم آموزش‌های نامناسب می‌دهند و آنان را به سوی انجام تمرینات غلط سوق می‌دهند.
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد:‌ در برخی موارد چون اقدامات فیزیوتراپیست‌ها در بین عموم مردم مقبولیت پیدا کرده است بسیاری از حوزه‌ها و رشته‌ها وارد آن می‌شوند. مانند آب درمانی که فیزیوتراپیست‌ها برای این کار آموزش دیده‌اند.
وی تأکید کرد: تنها کسانی که روپوش سفید پوشیده‌اند و در حقیقت آموزش کافی برای اقدامات فیزیوتراپی دیده‌اند می‌توانند حرکات اصلاحی و تمرینات لازم را برای افراد تجویز کنند چرا که تحت نظارت سازمان نظام پزشکی هستند و نظام پزشکی می‌تواند پزشک را مؤاخذه کند ولی آیا افراد وابسته به رشته تربیت بدنی نیز در صورت تجویز حرکت اصلاحی یا تمرین نامناسب قابلیت پیگیری دارند!
ابراهیمی گفت: در بسیاری از موارد اقداماتی در راستای فیزیوتراپی توسط ارگان‌های غیر مرتبط صورت می‌گیرد برای مثال وزارت علوم رشته‌ای در یکی از دانشگاه‌های علمی کاربردی در راستای اقدامات فیزیوتراپی ایجاد کرده است در حالی که اینگونه اقدامات و سلامت مردم در حیطه صلاحیت وزارت بهداشت است و وزارت علوم حق دخالت در سلامت افراد را ندارد.
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران کارهای تکراری و ارگونومی نامناسب، فشار زیاد بر مفاصل و اسکلت، خستگی، کارهای سنگین و کار زیاد با مفاصل را از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های اسکلتی، عصبی، عضلانی برشمرد و گفت: مفاصلی همچون زانو و بخش‌های مانند ستون فقرات، پشت گردن و دست در زندگی امروز بسیار آسیب‌پذیر هستند.
وی خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه افراد امروزه به جای اینکه محیط کار را با اندام و وضعیت اسکلتی خود وفق دهند اسکلت و بدن خود را با شرایط و محیط وفق می‌دهند که این خود مشکلی بزرگ در اسکلت و عضلات بدن به وجود می‌آورد.
ابراهیمی تأکید کرد: امروزه ما خود را قربانی ماشینیسم کرده‌ایم چرا که استفاده مناسب از تکنولوژی را فرا نگرفته‌ایم و به خصوص جوانان که در استفاده از کامپیوتر و وسایل الکترونیکی بیش از سایر افراد در معرض آسیب‌پذیری قرار دارند چرا که همواره کار تکراری و سبک و طولانی مدت انجام می‌دهند و همواره برای مدت‌های طولانی یک شکل ثابت را به بدن خود تحمیل می‌کنند.
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: افراد نباید بیش از 15 دقیقه یک حالت را تحمل کنند بلکه باید هر 15 دقیقه حالت استقرار خود را تغییر بدهند.
سومین سیمنار تازه‌ای الکتروتراپی روزهای بیستم و بیست و یکم آذرماه در هتل المپیک برگزار شد.

تاریخ: ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
منبع :


نظرات:

راه های ارتباط با ما
آدرس: تهران، صادقیه، خیابان سازمان آب، بعد از گلناز دهم، ساختمان عرشیا، پلاک 312، طبقه 3 ، واحد 9
icon مکاتبات فقط با صندوق پستی 191-14515 icon
تلفن : 44297617- 44297609- 44297608 
فکس : 44297588 
شماره واتس آپ پشتیبانی وبینارها و سمینارها: 09391717445
شماره واتس آپ پشتیبانی انجمن: 09102274756
ایمیل : info@iran-pta.ir , members@iran-pta.ir
 تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به “انجمن فیزیوتراپی ایران” می باشد.